2012-05-31

1 stond er vanmorgen al te eten op de rand liftschacht, en de 2e stond er bij.
Dan hadden we er nog een in de nestkast........Maar dat was hartstikke fout gezien, kreeg ik later te horen..........
Was ook zo'n 'stilleven'. Maar ja zo zie je maar weer, er is verschil tussen zien en kijken..........
Maar er stond er wel weer een gevaarlijk te doen op de lange zijde toren.
Drie jonkies zag ik dus.
Die op de lange kant vloog plots weg..........
Die andere twee ook......
En dus zag ik ze vliegen....................:-). Echt wel.
Het eindigde allemaal in de raamkozijnen, ieder had een eigen raam uitgekozen.
Dus drie valken op raamdorpels.
De 4e had zich ondertussen toch gemeld want die zag ik onder de cam zitten.
7:06 zie ik nog een prooioverdracht aan zo'n jonkie in de lucht, maar die laat het vallen waarna de ouder het met een snoekduik weer uit de lucht pakt.
Zo rond 7:15 ga je ontdekken dat je een beetje aan die beestjes gaat hechten, als je die geregeld volgt.
Vliegt er zo'n jong naar de rechter hoek maar verkijkt zich een halve meter, die komt met zijn rechterpoot in zo'n tegelvoeg te hangen, ja die kan zich nog een half uur uitsloven, denk ik en dan geeft het de strijd op, dus ik bel maar gelijk de hulptroepen, in de vorm van Dorine, denk die weet daar wel een of andere dakhaas te bereiken die dat beestje effe verlost, want daar ga ik zo niet naar zitten kijken.
Komt het beestje toch gelukkig nog vrij, hehe.
Maar hopen dat die geveltegels van hun scherpe kantjes zijn ontdaan..........
Verder zit of zat er wel iets tussen die tegels daar, dus daar moet men bij gelegenheid dan maar is een blikje gaan werpen, nee geen bierblikje nee.
Later ontdekte ik er nog een op het tweede gebouw links langs toren; vanuit mijn nestkast, ik mocht ook zijn/haar aftocht effe vastleggen.
Om 9:30 uur zat dat ene jong nog steeds in het raamkozijn en een ouder op rechter hoek hielt een oogje op hem/haar.