2012-09-11

Dacht vanmorgen maar meteen door te stomen naar die mast op de Croy in Eindhoven. Dat was weer geen slimme zet, want daar was geen slechtvalk aanwezig. Om iets na 8 uur meldt man DF zich. Die vliegt weer weg ik kan hem zeer ver volgen door kijker. Het gaat zo'n beetje richting asml-toren, er komt ook nog een prooi in zicht zelfs, dus ze zien echt ver. Na de tweede prooivlucht die ook zeer rustig begint; komt hij terug met een flinke prooi tussen de poten, dat zie ik wel met het blote oog. Hij landt er mee op zijn bekende plekje in de mast en na even uitrusten begint hij er aan. Nee ik kan niet zeggen wat het is, zo ver rijkt mijn kennis der vogels niet. Maar hij laat het bijna van het plateautje afglijden dus het is wel redelijk te zien. Gisteren was het zeer waarschijnlijk een bonte specht las ik op het forum. Ja dat zou best is kunnen ja, met die witte stippen op de veren. Vandaag zocht ik er nog naar maar dat bleek het spreekwoordelijk gezegde van een speld in een hooiberg.
2012-09-11 asml door GerritE